زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 3:01 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





بهترین نیستیم اما جزو بهترین هایم...
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 65
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 44
عضویت: 26 /2 /1401


جلوگیری از تحلیل لثه
تحلیل لثه‌ها یکی از مشکلاتی است که حتی اگر از دندان‌های خود به خوبی مراقبت کنید، خواه یا ناخواه با بالارفتن سن اتفاق می‌افتد. با این حال در برخی افراد به دلایل دیگری هم رخ می‌دهد. برای پیشگیری از تحلیل لثه ابتدا باید دلیل بروز آن را بفهمید و سپس برای رفع آن اقدام کنید. برای مثال اگر دلیل تحلیل لثه، رشد دندان‌های کج باشد، می‌توان با اصلاح فرم دندان از تحلیل لثه جلوگیری کرد. نکات زیر در پیشگیری از تحلیل لثه به شما کمک می‌کنند:از مسواک‌های با کیفیت استفاده کنیدجنس مسواک و کیفیت آن بسیار مهم است. از یک مسواک به مدت زیاد استفاده نکنید و هر ۴ هفته یک بار مسواک خود را تعویض کنید. مسواک کهنه و بی‌کیفیت باعث تحلیل رفتن لثه‌ها می‌شود.استفاده از محافظ دندانچنانچه از مشکل دندان قروچه رنج می‌برید، بهتر است از نایت گارد یا محافظ دندان خصوصا در شب‌ها استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری‌های لثه‌ای

بیماری‌های مربوط به لثه باعث تحلیل رفتن غیرقابل برگشت آن می‌شوند. برای جلوگیری بیماری‌های لثه، در روز چندین بار از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. ترجیحا بعد از مصرف هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید.

از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی بپرهیزید

غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی روند تحلیل لثه‌ها را تسریع می‌بخشند. مینای دندان نسبت به عاج، مقاومت بیشتری در برابر اسیدها دارد. ریشه و عاج دندان اگر به مدت زیادی در معرض غذاهای اسیدی همچون آب مرکبات، نوشابه گازدار، لیموناد و … قرار گیرد، خیلی زود آسیب می‌بیند و باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. برای کاهش اثر نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های اسیدی می‌توانید آن‌ها را همراه با یک لیوان آب مصرف کنید.

همچنین برای پیشگیری از تحلیل لثه نکات زیر را هم به خاطر داشته باشید:

  • حداقل هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا از سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید.

  • درست مسواک زدن را یاد بگیرید.

  • مصرف دخانیات مثل سیگار و قلیان را ترک کنید.

  • یک برنامه غذایی سالم و متعادل برای خود تدوین کنید.

  • در صورت مشاهده هر گونه تغییر در دندان و لثه‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کنید.



تقویت لثه تحلیل رفته

درمان و تقویت لثه تحلیل رفته بسیار ضروری است. برای تقویت لثه تحلیل رفته می‌توان هم از روش‌های پزشکی و هم از روش‌های خانگی کمک گرفت. یکی از بهترین راه‌هایی که به تقویت لثه‌ها کمک می‌کند، ماساژ لثه‌ها است.

در نهایت باید اضافه کنیم که مثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و شما می‌توانید با رعایت کامل بهداشت دهان و دندان خود و توجه به اصول آن، از بروز پدیده‌هایی همچون تحلیل لثه جلوگیری کرده و تا میزان زیادی در صرف زمان و هزینه صرفه جویی کنید.در صورت مشاهده هر گونه علامت تحلیل لثه سریعاً جهت معاینه به دندان‌پزشک متخصص مراجعه کرده و پیشرفت آن را متوقف کنید. هر گونه سهل انگاری عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت دهان دندان شما خواهد داشت و شما می‌توانید با در نظر گرفتن مطالب ذکر شده از سلامت دهان و دندان خود لذت ببرید.

منبع:
درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی

پنجشنبه 02 فروردین 1403 - 01:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

با سایت فریاد حق به روزترین وب سایت اسلام,مذهبی به روز باشیم...

تماس با ما | جلوگیری از تحلیل لثه | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS